10 Mart 2014 Pazartesi

Bizlere Hizmet Sunanların İsimleri

   Ben oldum bittim işini iyi yapan insanların isimlerini öğrenir ezberler, öyle hitap ederim. Serif ise ezber kısmı arızalı hiç uğraşmaz biraz da kıskanır bu yanımı.

   Hele işi hizmet olanları çok önemserim milyarlık mekanları onlar ya batırır ya ihya ederler çok önemlidirler. Elemanını sevmediğim yere gitmem. 
Daha önce Manisa girişin de İzci petrolün için de İmbat restoran vardı. Sahibi Orhan beyden çok severdik elemanlarını aile gibiydik. Daha sonra hastalıklar, cenazeler de paylaştık. Çocuklarımızın büyümelerini izledik. Çok güzel anlar yaşadık o mekanda dostlarla.
   
   Yıllar sonra aynı tadı Cinatı'n da yaşıyoruz elemanlarını da severek aile olduk. Herkesin bir birini tanıdığı mekan mahalle gibi oluyor aidiyet duygumuzla sarıp sarmalıyor.

   Geçen akşam bir dostumuz geldi Marmaristen onun için toplaştık. Bir veledim evden eve nakliyattaki ısrarıyla götürür getiri oldu bizi çok kez. Güzel bir gece sonrası çıktık Burcu veledim arabasını almak için değnekçiye sesleniyor trafikten duyuramıyor sesini. Kaçtır ben de oluyorum o araba parktan çıkarma seramonisinde, tanığım olaylara. "Adını öğrenmelisin o zaman daha net duyarlar" dedim. Burcum'da haklısın dedi, karşıya geçti. Amann bizim evin Şerif'i kızdı "hayır öğrenmesin adını, kıçı kalkıyor böyle adamların" diye başladı vıdı vıdı söylenmeye. 

Araba anahtarını aldılar diğer değnekçi ile diğer sokağa geçeceğiz çıkışa yardım edecek delikanlı. Seslendi bize Burcu "Sultanımm gelinnn burayaa" ilk anda duyamadık sandılar bu kez delikanlı bağırdı " Sultanım gelin" diye. Yanımdaki veledim kodu taşı "sen onun adını öğrenemeden o senin adını öğrendi" diye bastık kahkahaları. Kahkahalar uzun sürdü yoksa arızaya bağlardı epey bi Şerif.

   Siz beni dinleyin hizmet verenlerin isimlerini ezberleyin, bey ve hanım diyerek seslenin. Yemekleri yapanlara övgülerinizi bizzat yapın, onların buna ihtiyacı vardır, herkesin var aslında İNSAN GİBİ DAVRANILMAYA ihtiyacımız var bu ülkede...    

Hiç yorum yok: