3 Mart 2015 Salı

İnsan Diyeti

   Geçen de bir yerde okudum bu sözü "insan diyeti yapın" hayatınızdan olumsuzluk saçan, negatif ruhlu, neşesiz, hep bardağın boş tarafına bakan, eğlenemiyen insanları temizleyin diyor.

   2002 de annemi gönderdim o yıldan beri enfes bir elektrik süpürgesi oluşturdum. Kötü günün de yok mu? İyi günün de iki cümleyle sevincini paylaşmıyor mu? Sennn nasılsın diyerek ruhuna bakmıyor mu? Paso kendi çöpünü mü döküyor? Dünyadan bir haber ve ülke kıçın da değil mi? Hayvana doğaya insana merhametini kaybetmiş mi? Kedi köpek bebeklere bakarken gülümsemiyor mu? Mizah duygusu ölmüş, hayata milli eğitim müfettişi gibi mi bakıyo? Derin ince bir bakışı yıllarla oluşmamış mı? Hemmennn arkana bakmadan uzaklaşşş ve TEMİZLEEEEE aç süpürgeni hüppp diye çeksin.

   Bir grup değişik insan acaip kahkahalı bir akşam geçirdik. Biri "uzun zamandır böyle gülmemiştim yüzüm ağrıdı gülmekten" dedi. Düşündüm de bu arkadaşın suç kendinde, hayatına çektiği karamsarlıkları o topluyor ve bundan mutlu da ama farkın da değil. Farkına varsa yavaş yavaş değişim de gelir.

   Benim facebook fotolarıma bakanlar çok eğlenceli bir hayatım olduğunu sanıyorlar. Oysa normal bir hayatım var hatta fazla sessiz, filmler, kitaplar, dergiler, internetle geçiyor günlerim. Kimseye de ihtiyaç duymuyorum iyi mi kötü mü tartışılır mı umurumda da değil huzurla yaşıyorum. Sadece azıcık sokağa çıktığım da, mizah duygusu olan zeki güzel gülen insanlarla olmayı tercih ediyorum. O zaman o anların fotoları tabi ki de çok eğlenceli çıkıyor. Oradaki insanların ruhlarından kaynaklı bu.

   İnsan diyeti yapın hayatınızın çöplerinden arının. Ananız kardeşiniz eşiniz bile olsa "hüoppp buraya çöp döken eşektir" deyin, sınır çekin. Eşekler güzel hayvanlardır ve böyle insan çirkinlikleri yapmazlar, hangi ata demişse yanlış demiş biz de kullanıyoz işte.

   Ülkenin kaosunu, dünyanın çarpıklığını, olan olumsuzlukları değiştiremeyiz duyarlıyız sık sık sokak aktivistiyiz, ama tüm bunları ruh tipinize dönüştürüp sıkıcı kara insan olmayın lan. Sen öyle olunca ben böyle durunca ne halta yarıyo hiçççç. Sen sıkıcı ben eğlenceli algılanıyoz o kadarcık işte. Bu gezegende bir nokta bile değiliz. Bunu anladığın an hafifleyeceksin imam, pamuk, kefen üçlüsüne değinmiyom bile anladın demi? 

   Tercihinizi darlayıcı milli eğitim müfettişinden yana değil, sınıfın ele avuca sığmaz en fırlama öğrencisi olmaktan yana kullanın. Öğretmeye değil öğrenmeye açık olun, bizim zamanımız demeyin bi bok yoktu bizim zamanımız da AN da var herşey. Eğlenin len acık içimi kurutmayın...

   Not: Öğreten adam, düz adam Sami'lik sezdim bi an kendim de, size de öyle gelmişse çekinmeyin söyleyin, ince ayar yapam ruhuma :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

İnce ayar?