3 Nisan 2013 Çarşamba

Kaşınıyorum

  Heee başlığı okur okumaz kaşıyalım mı dediniz, kolum uzun her yere yetişiyom elleşmeyin, kendim kaşıyom. On gündür küçük kızım ve ben kaşınıyoz. İstanbul'dan gelen büyüğü de zımbaladılar, o evine  gitti de kurtuldu. 
Bisikletçi doktorumuz dermotoloğumuz Yeşim baktı böcek ısırığı bu dedi, verdi ilaçları, önce antihistaminiği bile almadık," geçer lan ısırıkmış" deyip pomadları sürdük. Uyuz bit her bi boku geberten losyona bulandık, oniki saat öle kaldık, anlıyacağınız bir yığın kimyasala boğulduk. Geçmeyince Antihistaminik alınmaya başlandı. 

   Baktık kaşınmaya devam ediyoz evi ilaçladık, olmadı, iki kez profesyonellere ilaçlattık. Büyük kızım kafayı bozmuş doğal denge ile haşaratlara bile üzüldü "ne hale geldim ben, valla ağlıyacağım şu anda onlara" bile dedi. 
 Kedi manyaklığı vahim derece de artmış zaten, habire mıncıkladığı sokak kedileri tarafından ısırılıyo, yeni ısırılmış yine aşılanıyo şu anda. Beş kere olursa kuduz iğnesi, iki yıl korunacakmış "oh hepsini daha rahat mıncıklar severim" diyor, o da ayrı bir düşündürücü vaka, gidişatı iyi değil bu kızımın . 

   Bu arada mikroskop vardı çıkardık, elimizde fenerler, ne bulsak mikroskop altına koyuyoz. Henüz hareket eden ya da ölü bir vakaya raslamadık . Evimizi kutladım, kalorifer böceği bile çıkmadı. Gözle görülmeyenlere karşı ilaçlandı zaten .

   Isırıkların eski yerleri bile tam iyileşene kadar sürekli kaşınıyor. Neyse yatışmıştık . Geçti, yırttık dedik. Ben spor salonunda jakuzi, sauna, buhar yaptırıp bünyeyi iyice temizliyeyim kimyasallardan dedim.  Beni klor bile bozuyor o yüzden , hepsini hızlıca yaptım çıktım. Arkadaş beni o gece sabaha kadar delirtti bedenim, alerji gibi kırmızı kırmızı kaşındım durdum, sabah oldu ben oldum. 

   Sabah attım kendimi Yeşim'e "tam emin olalım, kan idrar hepsine baktıralım, tiroidlerine de bakılsın" dedi. Ben şaşırdım "sen benim tiroidim olduğunu nerden biliyosun" dedim. Yeşim hasta bakarken havada uçuyo gibi transa geçiyo, ağır ve sakin bir sesle "dana kadar yazdın ya bloğuna " dedi. Bastırılmış bir kahkaha attım odası inledi, bastırmasaydım kesin hastane inlerdi. Beraber de güldük, yazılır bu dedik. Hastası da, doktoru da, bisikletçi olunca güzel oluyo yahu.

     Kanlar alındı "fenalaşıyom ben bazen, az yatırın beni" dedim. O arada kafayı dağıtmak için diğer hemşire ile de geyik yapıyoz. Eli çok hafifmiş ustaca aldı kanımı, sakin çok tatlı hemşirem. Sona doktorun yazdığı iğneyi kaptım geldim, onu da yaptı. Tahlil sonuçlarını beklerken, o arada bisiklet demişim bi şekilde "derim her şekilde bisiklet muhabbeti açarım, ustayım o konu da ". "Benim babam da bisiklet biniyo adı Şemistan" dedi . "Aaa tanıyoz o da bizi tanır Şerif'i de tanır" dedim. Hadiii bi de onla geyik yaptık. 

    Tüm tahliller temiz çıktı, bi bok yok. İğneyi yedim zaten direk rakılı kafa yaptı, akşamı yaptım hastanede, tahlilleri bekledim uzunca. Doktoru iskeleye bıraktım, eve geldim bir de hapını salladım, ohhhh kafa misss, tak roman havasını oynarım o derece. Gece uyanmıyayım diye bir de yatarken içtim. Sabah meyhane de sabahlamışım gibi kalktım . "O son hapı içmicektim" bile dedim :)

   Sonuç mu? Yok bi sonuç, gözle göremediğimiz eski ısırık da beden de alerjik tepkiye sebep olurmuş ürtiker denirmiş bu olaya (bunu da öğrendim yav). Sauna patlattı belki de benim yatışmışları. 

   Şerefsiz haşarat kadın seviyo anam kızlarımla beni paraladılar, Şerif'i bir kez ısırdılar sadece. Ne olduğunu bilmediğimiz bişi yaşadık, bitti mi? Onu da bilmiyoz . Pencereler de tel de yok, dışarıdan mı geldi? Beş yıldır bu evdeyiz, yaşamadık böyle bişi  :(

   Bisikletçi olmak, gruplarla bisiklete binmek, herkese selam verip tanıyo olmak, aidiyet duygusu yaratıyor. Her meslekten insanla tanışmanı sağlıyor. Sağlıkçılar tarafından takdir ediliyosun. Rutin kontrolde kadın doğumcum "bisiklet binen kadın da kanser çok zor olur" bile dedi. 
 Tüm bunlar için yapacağınız şey basit, bir bisiklet alın, sokağa çıkın ve en önemlisi İNSANLARLA SOHBET EDİN ... 

Hiç yorum yok: