28 Ocak 2013 Pazartesi

Beni Bu Havalar Göçürttü



   Dört gündür yağmurdan, güneşsizlikten resmen komple kapattı beden kendini. Bir tek gözlerim oynuyor gibi geldi bana. Nedir bu kendimden çektiğim arkadaş, zulüm lan bu.Resmen töbe yarabbim, felçli gibi hiç kıpırdamadan hafta sonu geçirdim. Bir ara evdekiler beni mavi koltukla bütünleşmiş görüp, üzerime oturacaklar diye hafiften endişelenip, azcık yerimde sesler çıkardım kıpırdamadan :)

  Aha bu gün güneş çıktı hemen çamaşırlar atıldı ikinci postası. Azcık hareket etmeye başladım. İçinizde doktor varsa ya da eşşekten düşmüşü, en güzel tedaviyi önerir. Gözünüzü seveyim, ben şöle yapıyom iyi geliyo diye mantığa yakın önerileriniz varsa bildirin bana da.

  İngiltere, İskandinav ülkeleri, Kanada oralarda yaşasam 3o yaşımı, Sibirya civarında 18 imi göremezdim kesin ölmüştüm. O ülkelerdeki intihar ve alkolizm sorununun en baba  nedeninin, iklim kaynaklı olduğunu onlarda biliyorlar.

   91 senesinde Londra'ya gittiğimde ilk şok olduğum, ( sokakta öpüşenler ikinci sırada) şehrin içindeki parklarda, iş yerlerinin önündeki çimlerde, hoppadak soyunup güneşlenenlere, ağzım bir karış açık baka kalmıştım. Şimdiii anlıyorummm, hemde derindenn anlıyorum, kaç kez "lan şu balkona giyip mayoyu yatam valla" diye aklımdan geçirir oldum son yıllarda. Yatmadım tabi yav, kıçkıça evler osursan duyuluyo, uzansan evden kurabiye yaptım diye ikram edilecek , yazın kadehini kaldırana şerefe deyip çırpıştırılacak yakınlıkta balkonlar, adım teşhirciye çıkar, kadın yaşlandı sıyırdı derler. Güneş buldun mu kaçırmayacaksın, hemmen kendini olabildiğince ona teslim edeceksin öğrendim artık :)

  Bu haftalık yırttık sanırım, açıkmış hava, sık sık dışarı çıkmak şart, depoları doldurmak lazım.Güneşsiz çalışma, insansız çalışma, "laynn sen ne biçim bir yaratıksın" diye kendime ettiğim küfürleri bilseniz, "azcık ayıp oluyo ya Semra Abla" dersiniz eminim.  Yahu beni yanlışlıkla insan kısmında üretmişler. Ben kesin ot, kaya parçası, boş bi midye kabuğu falan olmalıymışım, işlevsiz öle bişi. Hoş şu anda da onlardan pek farkım yok daaa, işte insan gibimişim gibi yapıyom kendimce :)

   Beni bu havalar mahvetti demiş şairimiz Orhan Veli, tamamen katılıyorum, beni de bu havalar bir öldürüyor bir roman havası ritmiyle oynatıyor . Ölmeye de oynamaya da devam :)

Hiç yorum yok: