1 Ocak 2013 Salı

Nasıl Bisiklete Başladım 3

Evin altındaki küçük kafede laflarken fotoğrafçı Coşkun'la arkadaş olduk. İlk mahalle dostumdur Bostanlı'da, sohbet bisikletten de olurdu çok zaman. Ben o kadar güçlü değilim, yürürüm koşamam, yüzerim açılamam, trekking zor zahmet yapardım diye anlattıkça, o hep sen bu fizikle hepsini halledersin diye gaz verdi bana.
 Bir gün Coşkun bastırdı yine aldık bisikletleri Şerif o ben çıktık yola. Gittiğimiz yok üç km.lik yer alt tarafı ben anımsadığım kadarı ile 4-5 kez dinlenmişimdir. Şerif habire bağırıyor bana, şöle yap böle yap, o ve Ege  tay gibiler. Duramıyorlar yerlerinde tabii, iyi binene zulümdür acemiler.
  En sonunda bir çıkıştı Coşkun Şerif'e ya siz gidin biz zaten uzağa gitmiyeceğiz, ben de gidemem zaten dedi. Bastı gitti baba kız. Coşkun bana sürekli moral verdi, bak benim de nefesim daralıyor, bacağım ağrıyor diye. Yavaş yavaş bana altı km'yi  tamamlattı.
   İnanılmaz yorulmuştum, zorlanmıştım, bedenimin güçlü olmadığını fark edip, yaşlandım diye çok üzülmüştüm.Coşkun ise hepsini yok edecek bir sürü neden sıralamıştı. Ona hep minnettarım o olmasaydı ben asla başlıyamazdım bisiklete. Tşkler Coşkun.
 Sonraki hafta sonu gittiğimiz yere kadar diye yola çıktık. 17.5 km ötedeki Kaklıç köyüne defalarca molalar vererek gittik. Öldüm bittim, bir daha asla, delilik bu, diye söylene söylene vardık.Şerif'de çok sabırlı davrandı o gün, hakkını yemeyeyim . Köy kahvesine oturup, uzun uzun çaylar kahveler, sodalar içip, köye de  kahvesine de bayılıp, "vayyy laaan nassıl geldim beee" olunca keyfim tavan yaptı mutluluktan.
  O kısacık yolda öğrendiğim bana yeni ufuklar açtı. "Kendi bedeninle çalıştırdığın, bir araçla aldığın yolun hazzı". İşte tamda bu duyguyla, yüzlerce gezgin dünyanın her yerinde pedal basıyor. Yeni dünyalara kendi enerjileri ile gidip, bu hazzın keyfinde mest oluyorlar.
  Bisiklete böylesine tutulmamın, en gerçek nedeni budur. Sonrasında da hayatıma taşıdığı şahane insanlardır...
  Dip not: Fotodaki Fotoğrafçı Coşkun'dur ve foto bir Cem Yatman yapımıdır. Tşkler dost Cem :)

5 yorum:

Şerif Çetindağ dedi ki...

Ana kadın ne içti acaba bugün, beni bir yerde övmüş resmen:)

Sema Berktas dedi ki...

hıh gerçekten bu nedenle işte, bi 3o km yapınca insan ahaaa ben bununla dünyayı gezerim lan diyor :) bi de o bazı insanlar başta ne iyi gelirler, bana da birileri Kapadokya ya gitmem için gaz vermişti, iyi ki vermişler :)

Semra Çetindağ dedi ki...

İyi ki vermiş, aşk sana bisikletle geldi, şimdi de dünyayı gezeceksiniz :)

cem yatman dedi ki...

Teşekkürler dostlar....güzel bir sayfa..güzel sözler....bugün buralarda aynı havayı solurken karşılaştık paylaştık bisiklet bindik...yarın nerelerde oluruz naparız bilinmez....ama bu sayfalara bir izler bırakırız yaşayıp bir yerlerde olduğumuza dair notlar..görüntüler........

Semra Çetindağ dedi ki...

Cem Yatman fotoların ve Critical Mass videolarınla, hepimizin izlerini bıraktın, İzmir bisiklet alemine, tşkler :)