8 Ocak 2013 Salı

Kendinin Efendisi Olarak Uyanılan Sabahlar

  Okula, İşe, bir randevuya, misafir gelecek, diye yatmadan kafayı kodlarsınız, uykusu değişik olur. Sanki derin reme geçemezsiniz gibi olur ya işteee, tam o uyuma şekli anne olduktan sonra tüm uykularınızı gasp eder.Hele bebekken allam allam annem gelse bebeği alsa ben devrilip derinnn uyusam dersin. Aslında sorun uyumak değil, o sorumluluğu devretmek, sorumsuzca uykuda kaybolmak.
    Emekliyim, birinci kızımızı kanatlandırdık kendi yaşamına. Gideceğim yerleri azaltma ustasıyım bilen bilir. Emekli olunca, Şerif'e kahvaltı hazırladım bir sabah, anaa adam dellendi, efendim  hatları karışıyormuş ben evin içinde dolaştıkça ,konuştukça, sinirlendiriyomuşum. Laynnn yürü git sana iyilik yapanda kabahat. Kızlar hep sabahları bir parça kek, kurabiye, süt cornflakes yerler. Onlarda sessizlik istiyorlar babaları gibi, sabahları kalkmayı bıraktım.
   Muhteşem sabahlara uyanmanın keyfini yaşamaya başladım, çok zaman bu kadar keyifle uyanmaktan, Şerif adına utanırım. O hala çalışıyor, bense keyifdeyim diye. Küçük kızımız tekrar gireceği için üniversite sınavlarına, hafta içi dersaneye gidiyor. Cumartesi, pazar, pazartesi evde oluyor, ona sağlam kahvaltı yaptırmanın yollarına, kafa patlatıyorum.Uykularım da o üç gün kodlanmış oluyor haliyle. 
   Uyku arasında sucuk pişireyim, yumurtayı tavada kakalıyayım, anaaa poğaça yapam len, tost yapam, tavada peynir eriteyim, uydurma pizzamdan yapayım diye hatlarımın kafayı yemişliği çok.Hatlarımın karıştığıda oluyo, uydurma pizzamın büyük kızım hastasıdır, küçük hiç sevmez. Uzun aralarla onu bile kakalamaya çalışmışım, "yahu ablam sever onu, öğren artık" dedi geçen gün :)
  Bu sabah yine ne yedirsem lan, diye uykumun arasında düşünürken, beynim "la salak salı bu gün" dedi. Mutlu mutlu sorumsuzca atladım uyku deryasına yeniden.Kendimin efendisi olarak uyandım, güneşte var şıkır şıkır. Şimdi bir filim seçerim, kendime klasik Ege kahvaltısı hazırlarım her sabah "kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı" diyerek aynı şeyleri yemekten haz duyarım. Kahvaltı, yemek hazırlarken, power Türk dinlerim, arada dans da ederim. Ellerimde bıçaklar, kepçeler, mutfakta perfonmanslar benimdir.  
  Her sabah işe de böyle giderdim ben her gün güzel şeyler olabilir diye. Surat beş karış öğleye kadar hiç konuşmayan bir iş arkadaşım vardı, bir gün bana "nereden buluyorsun bu enerjiyi, sabah sabah gülecek ne var" demişti. Ben de "sen nereden buluyorsun, seni bu hale sokan olumsuz duyguları" demiştim. Hayatın her sabahı mucizedir, sahip olduğunuz koşulları olumluya çevirme gücü, içinizdeki SİMYACIdadır.
  Kendinizin efendisi olarak uyuduğunuz uykulardan, mutlu sabahlara uyanma ustası olun.Arada lastiğiniz patlarsa dostlarınız el uzatır, ben de uzatırım lastiği başkası tamir eder biz laflarken :P   

Hiç yorum yok: