1 Ocak 2013 Salı

Yılbaşı Sofralarının Emekçi Kadınları

Yeni yıl sofralarını kıçına taktığı çift motorla, saatlerce uğraşıp hazırlayan emekçi ev kadınlarım, bu gün bir iş yapmayın uzatın ayaklarınızı, alın kırbacı elinize dün yiyip yiyp kuduranlara şaklatın arada bir, emirler yağdırın. Kahvem gelsinnnn uleynn. Camları açın çok açtınız kapayın, evi havalandırın, meyva soy,yemek için dün akşamdan kalanları ısıtın,bağırışmayın, kumandayı bana verin diye isteyin de isteyin, her türlü naz hakkınızdır.

Laynnn tüm fotolarda on numara sofralar gördüm , insanın kaç saatini alıyor onlar bir bilginiz var mı? Ömründe yumurta kırmamış, salata yapmaya bile üşenenler, hiç olmazsa sözcüklerle kolpadan tapınsaydınız o güzel insanlara.Ben bu emek kısmını bildiğimden, çok zaman güzel bir yemek yediğim mekanların mutfaklarına girer,aşçılarına , teşekkürümü bizzat ederim.
Bazı fotolardaki ince detaylara bakıyorum vayy be diyorum, sona da "lan sen de daha geçen seneye kadar sofranın tillahını kurardın" diyorum. Ama 2 yıldır enerjisizlikten tüm sofra kurma işleri, çok ama çok ağır gelir oldu.Yaşlanmak böyle bir şey mi ? Yoksa bir ruh soğuması başladımı lan bende Allam içim ölüyormu ki ?:((
Harcanan emeği bildiğim için, dana gibi tıkınmalarınızın karşılığı olarak, açın bir telefonda, dün sizi doyuranlara güzel sözler söyleyin danalarım. Diyeceksiniz ki bana "senin evdekiler ne yaptı?" hakkat lannn abim dışında, Şerif le velet Ege'den tık yok. Aha gelsin o Şerif bisiklet binmeden de, bir kırbaç şaklatayım. Ege'ye bişi yapamam yav ergen atarından tırsıyorum :))

Hiç yorum yok: