14 Aralık 2012 Cuma

Bana Fotolarımdan Karakter Çizmeyin



   Arkadaş bu hafta yaşadığım bir şeyi anlatıcem ."Tüm yaz o kadar az sokağa çıktım ki" diye sevdiğim bir kuzumla dertleşirken "ya valla şaşırdım ,fotolarından hiç de öyle görünmüyorsun" dedi.

   Sonra düşündüm, ben bunu, bu aralar, feyzboktan takip edenlerden sıkça duyuyorum. Ne güzel yaşıyosun, hayat dolusun, hep gençlerlesin, çok genç görünüyosun, sosyal kelebek oldun, hep atraksiyonlusun diye.

  Yahu şöhretler gibi oldum, dışarıdan bir portre çiziliyor bana ve öyle olduğumdan da çok eminler.Nadir dışarı çıkmalarım da, mutlaka biri fotoluyor, maşallah herkes de makina var, olmadı cep tlf.larıyla çekiyorlar. Sen daha olduğun yerden kalkmadan, herkese gidiyor foton.


   2002 senesi yazında Elginkan holdingin 75. kuruluşu için, İstanbul'da büyük bir davetteydik (ECA mensubuyuz Şerif ve ben). Birden basın ordusuyla, bir orta yaşlı erkek iki de hoş genç hanım belirdi, gazeteciler bağırıyor, Vural bey buraya bakarmısınız? Şak oraya dönüyolar, iki adım da bir, poz veriyorlar. Kameralar çalışıyor, flaşlar patlıyor, "kim bunlar?" derken öğrendik ki, Anayasa mahkemesi başkanı Vural Savaş ve kızlarıymış .Vay anasını amma alışkınlar, bu basın ordusuna, diye düşünmüştüm.

  Benim fotoğrafımı çeken dostlarıma önceden, " ben fotoğraf çekilmeyi sevmem" derdim. Baktım ki mutlu oluyorlar çekmekten, Semra abla dedilermiii hemen Vural Savaş gibi poz verir oldum, hoop toplaşıyoz foto, kahkalar basılınca en az 3-4 kişi aynı anda çekiyo. Binlerce fotom var bisiklete başladığımdan beridir. Emek harcayanlara tşkler, anılarımızı belgeliyorlar.

 İnsan içinde gamlı baykuş görünmeyi sevmem, ANI YAŞARIM.  Mizah varsa, hele ortam da keyifli insan çoksa, basarım kahkahaları,  aha da şak foto şuk foto sona da,  herkes beni hep, eller hava da yaşıyom sanıyo :)

 Ama harbiden sıkıntılı bir yaz geçirdim,sıcak, sevimsiz, göçtüğüm zamanlar yaşadım. Üniversiteye hazırlanmada sistemin perişan ettiği kızımın, yanından ayrılmadım aylarca , sokağa çıktığım sayılıdır, iki yılın kışı, şikayetçi değilim, görevimi yapıyorum. Ölüp gitmiyorum, herkes de olan sevimsizlikler. Bana fotolarımdan bir karakter çizmeyin yahu, hiç bir şey göründüğü gibi değil valla ... 

   NOt :Fotoğraf makinam yok. Fotoğraf eklemeyi bile bilmem bu sanalboklara :)))

2 yorum:

sezgihan dedi ki...

genel kültürü olmayan beyinlere girmenin en kolay yolu görselliktir.. fotoğraf yüklemeyı en kısa zamanda ögreniniz ..

Saygılar .

Semra Çetindağ dedi ki...

Bak şimdi hiç öğrenmem ben o yüklemeyi, genel kültürsüze hizmet etmem ayol :) Bu güne kadar beni okuyanlara da iltifat oldu bu ki, fotoğrafı kıt yazılarımı okuyolar sağolsunlar. Saygılar benden ...