22 Aralık 2012 Cumartesi

Beslenmenin Önemi

Çok fazla yaşlı insanın yaşadığı bir semte yaşıyoruz, İzmir Bostanlı'da. İlk taşındığımız zaman hoşgeldine gelen apartman sakinleri "Annen evde mi kızım ?" diye sorduklarında önce şaşırmış sonra kocaman bir kahkaha atmıştım. "Anne benim ayol" diye. :))

 Zamanla öğrendik ki, yaş ortalaması hayli yüksekmiş apartman sakinlerinin, biz onlara göre genç kalmışız. Bir yandan çok keyifli yahu, yeniden genç sanılmak. Manisa'da Semra teyzeydim, İzmir'de Semra abla oldum, bisiklete bindim Semra'cım, oradan Semra sultanlığa terfi ettim:) İzmir insanı gençleştiriyor, bisiklet çocuklaştırıyor.

Apartmandakilerin yaşlarını tahmin etmek imkansız, hepsi çok dinç ve sağlıklılar. Seksi Saadet'ciğimin 87 yaşında olduğunu, daha geçen gün kocası kaçırdı ağzından. Söylemezler he bi de öle ulu orta yaşlarını :)

Bu fit görünmenin sebepleri, beslenmenin ve hareket etmenin, pozitif düşünüp, neşeli olmanın, çok önemli olduğunu, canlı canlı  bedenlerinde gösteriyorlar net bir şekilde. Hepsi evlerinde yemek yapıyorlar. Manav, balıkçı sohbetlerinden anlaşılıyor, apartmanın içindeki yemek kokuları da göstergedir.Yaşlıları böyle deeeee...

Orta yaşlıları berbat beslenme diye bir şey yok. Şimdilik genetikten yiyorlar bence. Günü geçiştirecek şekilde tıkınıyorlar. Çoğu evinde yemek yapmıyor. Her şey külfet geliyor. Yalnızlığı neden olarak öne sürüyorlar. Kendi sorumluluğunu yüklenemediği için, hayvan almaya çekinip, evlat edinin dediğimde "kendime bakamıyorum" diyorlar.

Neden takıldım buna ? Şerif babasının rahatsızlığı artınca Almanya'ya yanlarına gitti ya, o anlattı. Beslenmeye hiç kafa yormayan anne babasını, yakından gözleyince, bir haftada anne babasına, kendi  bildikleri doğrultusunda beslenme destekleri atıp, sonucu hızlı görünce anlamış beslenmenin sağlığa etkilerini.

Bana yaradı "bir yemek yapıyorsun zaten" diye arada laf sokar, kaşınırdı. (doğrudur yemek yapma dışındaki ev işleri zor gelir bana hep) ben de sağlam kaşırım:) Yapılan her beslenme atraksiyonuna, tapınır hale geldi adam ayol. İltifatlar yağıyor bu ara, ne kadar gider bilmem de, şu ara durum bu :P

Gençlerim, orta yaşdaşlarım (kendimi de kattım heee ) beslenmenize kafa yorun , yormadığınız zaman. O size prostat, bağışıklık zayıflığı, şeker, tansiyon daha bir sürü şekilde dönüp, sağlam da giydirecektir. Valla etrafımda gördüklerimi anlattım, seçim sizin .

Mezarlıklarda "her canlı ölümü tadacaktır" yazar ya, hastanelerin girişinde de şöyle yazmalı: "Doğru beslenmeyen her beden, daha çok hastalığı, tadacaktır".

Hadi şimdi kalk yerinden, bir tane meyva ye, çikolata gofret cips demedim, meyvaaaa dedim annem:)) 

1 yorum:

Şerif Çetindağ dedi ki...

Yiğidin hakkını yiğide teslim etmek lazım. Emeklerine sağlık, ömrüne bereket hatun.