14 Aralık 2012 Cuma

Memet Amcanın Gayri Meşru Kızıyım




   Sekiz sene önce arkadaşım yazlığına davet etti (normal de gitmem yazlıklara, hele kalmam çok zordur ,rahatsız ederim diye) çocuklarımız aynı sınıftaydı, Ruşen'le oradan arkadaş olmuştuk.  

   Çocukların baskısıyla gittik. Anacım zaten Almanya'dan izne gelen Türk ailesi gibi kalabalık kucaklarda kocaman çocuklarla, tıklım tıkış arabayla, kaybola kaybola gittik, bunlar birde üç kat evin temizliğin de de kullandılar beni.

   Anne Hidayet teyze muhteşem namazında niyazında bir kadın, baba Mehmet Tunca'm desen yakışıklı davudi sesli harika bir adam , beni de lösemiden kaybettiği kızına benzetti aynı yaştamışız rahmetliyle. 

  Sevdik birbirimizi, içmesine izin verilmiyormuş babanın yapmayın ya alıcam bir 35lik dedim. Akşam üstü köfte patates kızartıyor Ruhşen, ben salatayı yaptım (leğenle yapıyoz bi de he kalabalığız) Şenay'da tatlıyı yaptı tepsiler dolusu doymak bilmeyen çocuklara.

  Mehmet Tunca'm koyun bana yiyicem şurada ben dedi, rakıyı da koydu bir duble, Semra'ya da koyun bi kadeh dedi ,başladı inceden muhabbete.

 Ama ne anılar, hepsi Manisa'nın tanınmış insanlarının hikayeleri. Bağlar da oturak alemleri, Basmane pavyonlarında şarkılar, sahne teklifleri, mizah dolu anılar, kahkahalarla gülüyoruz. 

  Ben de annemi yeni kaybetmişim, ben onu anlatıyom o kızını arada ağlıyoruz, hopp bir şarkı söylemeye başlıyor makamını, bestecisini, güftecisini de önceden açıklıyarak hem de. Muhteşem bir müzik bilgisi vardı şaşırıp kalmıştım .

 Amannn Türk müziğinin en güzel parçalarını baba kız bir bir  geçiyorlar, rakı ,anılar mestim ben keyiften baygınım. Tüm anıların senesini de söylüyor, yahu hepsin de ben daha doğmamışım bile. 

  Artık nasıl bir mest olmuşsam ağzımdan çıkanın farkında değilim "Yahu Memet amca ben daha doğmadan sen dünyanın mına komuşsun" (vallahiii demişim sormayınnn normalde bu kadar argo konuşmam soft argo var inkar etmiyeyim:) ) 

  Derinnnn bir sessizlik oldu, noluyo diye baktım, arkadaşım patates soyuyo du, döndü kafama vurdu bi tane "Allah cezanı vermesin "dedi.

  Ben hala farkında değilim ağzımdan çıkan lafın, o kadar mest olmuşum anlayın. Ömrümün en güzel, en unutulmaz, en mesut akşam üstlerinden birini yaşattı bana, nurlar da yatsın. 

 Sonrasın da da beni gayri meşru kızım diye tanıttı Özbek'teki tüm yazlık komşularına :)))

Hiç yorum yok: