14 Aralık 2012 Cuma

Taze Tarhana 1



 Önceleri annem yapardı, annem firar edince, arkadaşlarım verir olmuştu.Bostanlı'ya taşınınca, kokusuz un gibi beyaz, acaip lezzetli, naneli falan bi sürü yapılmışını denedim, yok yok yok, o lezzet o rahiya dolmuyor, burundan ruha .
 Hayatımda hiç yapmadım, annem yaparkene yardım ettim ama, kayıtlarıma almamışım yapım püf noktalarını. Karar verdim yapmaya ilk aşamasını hallettim tüm ev mis gibi tarhana içi kokuyor,bir yandan da bi tepsi kırmızı biber közledim, ohhh onlarda topa tuttu ortalığı kokularıyla.
 Manisa'da devamlı gittiğimiz, Orhan'ın yeri İmbat restoranda, meze olarak gelirdi tarhana içi, hepimiz çok severdik. Burada görmedim hiç.Çocukluğumuzda hangi evde pişerse bi tabakta komşulara dağıtılırdı .Taze tarhana kurutulmadan hemen bir pişirimlik verilirdi.Yok oldu tüm o güzel paylaşımlar,hızla yalnızlaşıyoruz. Aylardır kapı karşı komşumu görmüyorum bile, yan apartmanda oturanların yüzünü 5 yıldır görmedim, pancur arkası yaşıyorlar. gelecek  o anlamda korkutuyor yalnızlık çok feci bir yok oluş :(
 Umarım başarılı bir çalışma olur da ,torunlarıma tarhana yapan anneanne olurum .Layn bide bunda ayar kaçınca durmadan mayalanarak büyürmüş hafiften tırsıyom du bakam nolcek :)) Konumuz TARHANA anılardanızdan dökülün bakam acık, kopy past paylaşımllardaan bulanan içimize ferahlık olsun ,hemde sizin anılarınız yaşasın :)

Hiç yorum yok: