24 Aralık 2012 Pazartesi

Bisiklete Nasıl Başladım 1

2007 senesinde lise giriş sınavların da Bornova Anadolu Lisesini kazandı kızımız. Tek şartla giderim "İzmir'de yaşamak istiyorum" dedi. Hayalini bir kaç soruyla kaçırdığından, çok üzgündü, mutlu olmasını istiyorduk. Madem taşınacağız denize yakın yer olsun dedik  Karşıyaka'ya karar verdik. Ağustosun deli sıcaklarında, dostum Gülay'ım tuttu ensemden beni sabah erkenden geldik.

Bir günde oturduğumuz şahane evi bulduk, kiraladık, emlakçı bizi başka sokaklardan getirdiğinden, denize bu kadar yakın olduğunun farkında değildim. Sonraları her gün mutlu oldum, 5.kat oluşu (asansörsüz) dışında her anlamda mutlu olduk bu evde.

Ben doğduğum semtte 47 yıl 1 kmlik alan dışına çıkmamıştım, anne evim ve evliliğimizin 4 evi de hep o 1 kmlik yerde geçti. Evimi kiraya bile vermem geri döneceğiz okul bitince dedim. Gidelim diye her şeye tamam dediler. Köklerimi söker gibi, kızlarla günlerce eşya ayıkladık. 18 yıl aynı evde yaşayınca evle bütünleşmişiz. Ne çok eşya biriktirmişiz anı deyip, kıyamadıklarımız ne çokmuş, yığınlarla dağıttık, 4 koli kitap bağışladık, geri döneceğiz diye ıvır zıvırlarımızı orada bıraktık.

Bir 30 ağustos günü göz yaşlarıyla arkamdan ağlayan üst kat komşum Filiz ve o güzelim kızı Elif'le çok ağlaştık. Alt kat komşumun kızı Ceyda, boynumda ağladı hüngür hüngür "ben ne zaman evimi düşünsem, hep üst katta sizin oluşunuzdan mutlu oluyordum. Artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak, çocukluğum gidiyor sizinle" demişti, bak şimdi yine gözlerim doldu.Bornova'ya kadar ağladım. Attık kendimizi yeni evimize.

Gecesinde Ümit'in oğlunun ordu evinde sünnet düğünü vardı, yolda fener alayı, havai fişeklerle gittik . Biz tam düğün bahçesine  girerken meşaleler, havai fişekler  anaaam yahu İzmir bizi amma coşkuyla karşılıyor demiştim :) Taşınmanın gerginliği mekanın güzelliği çok sevdiğim insanların orada oluşu yedim içtim göbekler attım. Fazla göbek atmışım süslü tanımadığım bir hanım geldi kutladı beni ne kadar güzel oynuyorsunuz diye abovvv göbeği fazla mı kaçırdım leynnn :)

Eeeee bisiklet neredeeee ? Mi diyorsunuz acele etmek yok, yavaş yavaş anlatıcam, blog içi uzun hikaye olacak bu. Şimdi kızıma kahvaltı hazırlamaya gidiyorum, arkası yarın tiyatrosu olurdu radyo da, onun gibi olacak. Siz de besleyici şeyler yiyin hadi bakiim canlarım :))

Hiç yorum yok: