14 Aralık 2012 Cuma

Tarhanaya Devam 2



 Herşeyin bombok koktuğu bir zamanda, küçücük dünyamdan TARHANA anlatmaya devam edicem sittir deyip okumama hakkınıza saygı duyarım valla, kendi içime azcık iyi geldi diye anlatcam,Belki size de iyi gelir, anılarınız vardır tarhanalı. Harbiden muhteşem bir oluşum bu, mayalanma olayı, ilk kez yaşadım, adam gibi anlatan bir site olmayınca bu işi bilen dosta danıştım . 
 İşin ustası Manisa'dan Komşum Filiz Tay'dan, sık sık önemli tüyolarla devam edebildim.Mayalanma işlemi bir tırmanış ve iniş eğrisi çiziyor, en tepenin ilk indiği yer, benim tercih ettiğim, ekşimenin başlamadığı yerdir, yöreye göre damak tadına göre değişiyor lezzet anlayışı. Probiyotik dedikleri şeyinde tarhana içinde olduğunu düşünüyorum, faydasını katlayan mayalanma sürecinde bünyede oluşanlar. Köfte gibi serdim dün, sonra ufala dedi Filiz'im. Yavaş yavaş olmak üzere, ufalama sonrası hızla kuruyor, aman dikkat. En ince ve zor işi bu kısmı bence, mayalanma sürecinden sonra. Sık sık kontrol edin, avucunuzda un gibi oluyorsa hemen robota atıp çekicekmişsin. Aslın da elek alacağım bu iş için, en son ondan da eleyeceksin. Cam kavanozlara koyup, buz dolabın da saklarım.
 Torunlarına başkalarını yaptığı tarhanaları gönderen nineleri anlayamadım hiç bu işe kalkışma nedenim bile budur. Kendi yaptığına benzemiyor, çoğunun tamamı undan ibaret, lezzetleri yavan. O kadar büyük iş değilmiş, azcık zahmeti var, ama sonuca kesinlikle  değer.
 Ve bir şey üretmenin hazzını yaşayın, küçücük yapın kendinize kadar, eğleneceğinizi garanti ediyorum :)

 14 yıl Seramik Laborantlığı yaptım ben, işim toprakla çamur yapıp, bir sürü test yapmaktı, o günlere döndürdü beni bu işlemler, zevkle çalıştımıştım tozun toprağın içinde. Ehhh işte geçmişte kaldı hepsi, ben tarhanam da teste devam edeyim :))

Hiç yorum yok: